Vreme je: Podrška za nove nade

Foto: Miša Obradović

Svet u kom živimo se ubrzano razvija i raste, pa je roditeljstvo postalo izazov i avantura za koju je potrebna podrška cele zajednice.

Uslovi jesu mnogo bolji, ali ne i idealni. Zbog toga su Ujedinjene nacije uvrstile dobro zdravlje kao jedan od 17 Ciljeva održivog razvoja. Ovi ciljevi su ujedno i poziv na najširu akciju kako bi svet u kome živimo postao bolje mesto za život svih ljudi, sa jednakim pravima na obrazovanje, dostojanstven rad, pristup energiji i drugim resursima.

Iako smo nedavno proslavili rođenje osmomilijarditog stanovnika naše planete, pojedine države suočavaju se sa izazovom negativnog prirodnog priraštaja. Na žalost, među njima je i Srbija.

Sve učestaliji je problem reproduktivnog zdravlja. Podaci govore da je izazov steriliteta sve češći, a procenjuje se da će do 2025. godine 10 miliona parova voditi borbu za potomstvo.

Za održivost globalnog, ali i nacionalnih zdravstvenih sistema, neophodna su značajna ulaganja. Zbog krize u celom svetu uzrokovane pandemijom COVID19, mnoge države neće moći samostalno da finansiraju dalji napredak javnog zdravstva.

Prema podacima Eurostata iz 2018. godine gotovo svaki drugi par u Srbiji nema dece. Suočavajući se sa tim problemom, Vlada Srbije donela je veliki broj mera kao podsticaj u borbi za natalitet. U julu je usvojena Uredba kojom je vantelesna oplodnja omogućena ženama starosti do 45 godina, umesto do 43, kao što je bilo ranije.

U takvoj situaciji od posebne važnosti su donacije privrednog sektora koji je u prilici da značajno doprinese ovoj oblasti.

Ovoj inicijativi pridružila se kompanija NIS, koja je u okviru nacionalne kampanje „Da se nove nade rode“ tokom 2022. godine podržala 40 zdravstvenih ustanova u više od 30 gradova i opština u Srbiji. U zdravstvene ustanove tako će stići najmoderniji ultrazvučni i CTG aparati, oprema za embriološke laboratorije i hirurške intervencije, ginekološki stolovi i stolice namenjeni i za osobe sa invaliditetom, kao i inkubatori za novorođene bebe.

U nastavku ove kampanje, kompanija NIS je pripremila i novogodišnju akciju tokom koje će vredne poklon pakete dobiti 225 prvorođenih beba u 2023. godini u 15 odabranih gradova i opština u Srbiji. Ovi pokloni sadrže proizvode domaćih kompanija i osmišljeni su tako da ispune sve potrebe mama i beba nakon dolaska u dom.

I ova kampanja svedoči da svoje okruženje i svet možemo učiniti boljim i oblikovati ga po svojoj meri – podizanjem novih generacija, novih nada, sa pravim vrednostima. Održivi razvoj ne dovodi u pitanje sposobnost budućih generacija da zadovolje vlastite potrebe, ali je neizmerno važna sistemska podrška cele zajednice, kao i nove mere i podsticaji podrške.

Objavljeno: